fredag, april 15, 2011

Påskkort - utan stämplar och med söt påskhare!

Idag är det mindre än en vecka kvar tills det är påsk. Passar på att visa ett ganska enkelt men väldigt charmigt påskkort gjort helt utan stämplar! Jag började med att skära till det blå bakgrundspappret och sedan det mönstrade, ca 1 inch skillnad på höjden. Sedan mallade jag ett fint ägg och ritade upp det på baksidan av det mönstrade pappret. Klippte ut äggformen och skar pappret i två delar. Lite chalk på kanterna och sedan dags att montera.
Den söta påskharen är liftad och består helt enkelt två punchade cirklar, den ena – kroppen – lite större än den andra. Öronen klippte jag på fri hand. Lite chalk här också och sedan dags för svansen. Efter litet detektivjobb bland all mina dies så insåg jag att krysset på Quickutz skattkartedie blev perfekt! Stansade ut två stycken i en ljusare brunbeige cardstock, chalkade och placerade dem lite omlott. Väl på plats så böjde jag upp flärparna lite för att få rätt effekt.
Påskhälsningen hamnade på en banner i samma gula cardstock som kortbasen. Den är superenkel att göra, även för mig som inte är speciellt duktig på att klippa på frihand. Min banner består av 8 delar som är 1 cm breda. Mätte upp på en bit cardstock och bestämde sedan hur långa de skulle vara. Jag drog ett streck nertill och markerade sedan varje halv centimeter. Sedan är det bara att klippa!
Allt material finns hos Creativica!

2 kommentarer:

Majo sa...

Jättefint påskkort!!!!!!

Ulle sa...

Läckert och så kreativt!