tisdag, juli 21, 2009

Mumsiga CHA-nyheter - KaiserCraft & Crate - samt ett par nya LO:s!

Då är det snart dags där borta i Orlando. Årets andra CHA står för dörren och vi överöses med mängder av nya produkter. Tänkte visa lite nyheter från två av mina favoritföretag.
Kaisercraft
Jag älskar Kaisercrafts fina papper! Papper från down under kan jag inte få nog av! KC lanserar inte mindre än SEX nya kollektioner:
Duchess och Penny Royale kommer garanterat att få ett nytt hem hos mig!
Crate Paper Crate Paper är en annan favorit! Deras tidigare kollektioner har scrappats flitigt i mitt lilla pysselrum. Här kommer Crates fyra nya kollektioner:
Lite nya LO:s! Ja, jag har ju faktiskt skapat en del sedan jag bloggade i februari. Här kommer de senaste alstren! Det är en serie med 6x6 LO:s (15x15 cm). Jag hittade ett gäng med yttepytte små foton på både min mamma och pappa när det var små plus fina foton på mina far- och morföräldrar. Helt perfekta för ett litet 6x6-album i vintagestil!
Det här är min pappa i sin mammas, min farmors, famn. Herregud vad jag är lik honom när jag surar!! Alla papper är fr MM:s 6x6 Rouge & Mocha Paper Pad, helt underbart fina papper! Stämpeln är en Primastämpel, The Goods Corner Stamps.
Här är min morföräldrar! Pappret är även det från MM:s Rouge & Mocha-kollektion men det här är ett nedskuret 12x12-papper som är flockat.
Mina farföräldrar utanför sitt hus. OM jag bara visste när fotot är taget så skulle jag även kunna lista ut var fotot är taget.... Återigen är alla papper fr MM:s 6x6 Rouge & Mocha Paper Pad. Stämpelbården är min ljuvliga HeinDesign-stämpel Mini-Bollio Skizzierte Blumenornamente som jag dekorerat med lite Cinnamon Stickles. Labelholdern är en gammal Li'l Davis-sak som jag hittat i gömmorna och textestämpeln bakom titeln... Har ingen aning just nu... Kan någon hjälpa mig??
Det här är min pappa, ca 17 -18 år, med sina colla polare! Pappa älskade motorcyklar och bilar. Papper är ett nedskuret Kaisercraft, Kasiercraft's Grunge Rebel, och det som ser ut som hjulspår är remsor från Basic Greys Black Tie - Darby. De coola hörnen är fynd från ett hemligt ställe... ;-)
Min mamma, fyra år gammal, utanför sin lekstuga 1937! Kunde inte låta bli utan gick loss rejält på det rosa.... Papper från MM:s 6x6 Rouge & Mocha Paper Pad, lite Cotton Candy Stickles, minirosor, spets, pärlfloss samt en Prima-stämpel igen! Herregud, trodde inte att jag var kapabel till en sådan "Pink Overload"!!
Mer nya alster plus mer godsaker från CHA kommer!! Hoppas innerligt solen lyser på er!!
/Marie

1 kommentar:

Annika kort & gott sa...

Vad roligt att se att du använder gamla foton, inte ofta man ser dem scrappas! Tack för att du delar med dig av alla fina nya godsaker på marknaden.
kram Annika